Cahaya_rumahku

Monday, February 23, 2009

Kisah papan putih

saya masih belajar
belajar untuk jadi guru
kenapa perlu jadi guru
salahkah jadi guru...
guru itu kerjanya murni
benarkah saya mahu jadi guru?
layakkah saya jadi guru..
guru yang cemerlang..
guru yang bisa berbakti pada anak bangsanya..
perlukan saya ungkaikan jawapannya?

saya masih belajar..
walau kisah papan putih telah lama berlalu
hampir 2 tahun dulu
kini kisah papan putih muncul lagi

saya masih belajar
saya masih mentah
justeru papan putih kembali saya lihat

papan putih itu kembali bernyawa
dengan tulisan-tulisan hikmah
penuh makna
yang perlu saya cari ertinya
erti dalam kehidupan
seorang bakal guru

selagi saya masih duduk di kerusi ini
dengan mata merenung papan putih
selagi itu saya mengerti
saya ini masih belajar
belajar untuk masa depan

posted by Baiti_annum at 7:52 AM

0 Comments:

Post a Comment

<< Home